Obchodní Podmínky
 
 
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI EYERIM S.R.O.
 
 
Článek I.
Úvodní ustanovení
 

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti eyerim s.r.o., se sídlem Brezová 2055/22, 052 01 Spišská Nová Ves, Slovenská republika, IČO: 47 970 006, zapsané v Obchodním rejstříku Městského soudu v Košicích, oddíl Sro, vložka č. 36601/V (dále jen „Prodávající“), upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavřené podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „Občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory Prodávajícího mezi Prodávajícím a spotřebitelem prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře prodávajícího (dále jen „Smlouva “) a tvoří její nedílnou součást. Spotřebitelem se pro účely těchto VOP rozumí kupující, který je fyzickou osobou, která při uzavírání a plnění spotřebitelské Smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (dále jen „Spotřebitel“). Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.eyerim.cz (dále jen „Webová stránka“). Spotřebitel nakupuje zboží přímo od Prodávajícího prostřednictvím Webové stránky.
 
  1. Tyto VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, je právnickou osobou nebo osobou, která při objednávání zboží jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
 
  1. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy.
 
  1. Smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Smlouva, jejíž součástí jsou tyto VOP, se považuje za písemnou smlouvu. Smlouva včetně VOP je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího, ale není přístupná Spotřebiteli. Spotřebitel však vždy VOP obdrží e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke Smlouvě.
 
 
Článek II.
Registrace
 
  1. Spotřebitel může nakupovat zboží na Webových stránkách Prodávajícího jako registrovaný nebo neregistrovaný uživatel. Výhodou registrace je, že Spotřebitel nemusí při každé objednávce opakovaně zadávat své osobní údaje a doručovací adresu. Registrace Spotřebitele je bezplatná.
 
  1. Registrovat se mohou pouze fyzické osoby, které jsou v době vytvoření objednávky starší 16 let.
 
  1. Spotřebitel se může zaregistrovat prostřednictvím registračního formuláře na Webových stránkách (dále jen „Registrační formulář“). Spotřebitel je povinen v Registračním formuláři řádně vyplnit všechny údaje požadované Prodávajícím, a to v rozsahu jméno, příjmení, datum narození, e-mailová adresa, telefonní číslo, adresa pro doručení objednaného zboží a vytvořit si přihlašovací heslo ke svému uživatelskému účtu. Údaje, které Spotřebitel uvede v Registračním formuláři, musí být pravdivé, úplné a aktuální. V případě, že se údaje Spotřebitele změní, bude mít Spotřebitel možnost kdykoli změnit své údaje na webových stránkách: https://eyerim.cz/customer/edit/. Spotřebitel však může změnit svou e-mailovou adresu pouze tak, že kontaktuje Prodávajícího a požádá o změnu původní e-mailové adresy na novou. Změna údajů Spotřebitele, zadaných při vyplňování Registračního formuláře, se nemůže týkat objednávek, které již Prodávající odeslal k doručení Spotřebiteli nebo Spotřebitele informoval o možnosti vyzvednutí zboží. V takovém případě bude změna údajů Spotřebitele účinná až v okamžiku, kdy Spotřebitel podá další objednávku.
 
  1. Spotřebitel má právo kdykoli písemně požádat Prodávajícího o zrušení registrace, a to zasláním žádosti na e-mailovou adresu Prodávajícího: kontakt@eyerim.cz a Prodávající se zavazuje žádosti Spotřebitele vyhovět nejpozději do 30 (třiceti) dnů ode dne doručení žádosti, registraci zrušit a písemně o tom informovat spotřebitele zasláním informace na jeho e-mailovou adresu.
 
  1. Přístup k uživatelskému účtu Spotřebitele je zabezpečen uživatelským jménem a heslem, které se Spotřebitel tímto zavazuje udržovat v tajnosti a chránit je před použitím nebo zneužitím třetí osobou.
 
  1. Potvrzením registrace Spotřebitel prohlašuje pravdivost, úplnost a správnost všech údajů uvedených v Registračním formuláři dle článku II. bod 3. VOP. Prodávající má právo ověřit veškeré údaje uvedené Spotřebitelem v Registračním formuláři. Zjistí-li Prodávající, že údaje uvedené Spotřebitelem v Registračním formuláři jsou nesprávné, neaktuální, neexistující nebo zavádějící, nebo že Spotřebitel svůj účet déle než 24 (dvacet čtyři) měsíců nepoužívá nebo porušil své povinnosti či práva Prodávajícího vyplývající ze Smlouvy, vyhrazuje si Prodávající právo deaktivovat uživatelský účet Spotřebitele. O deaktivaci uživatelského účtu a jejím důvodu bude Prodávající Spotřebitele písemně informovat zasláním e-mailu.
 
 
Článek III.
Objednávání zboží a uzavření Smlouvy
 
  1. Při výběru zboží informuje Prodávající Spotřebitele na svých Internetových stránkách o materiálu nebo složení konkrétního zboží. Prodávající doporučuje Spotřebiteli, aby si před objednáním zboží prohlédl materiál nebo složení objednávaného zboží, aby se předešlo zdravotním komplikacím, zejména alergickým reakcím Spotřebitele na zboží.
 
  1. Pokud je předmětem objednávky zboží, které obsahuje speciální zboží (např. brýlové obruby s dioptrickými čočkami s dioptrickou hodnotou), má Spotřebitel možnost při výběru jedno-ohniskových čoček vyplnit údaje o svém předpisu nebo nahrát fotografii předpisu na Webové stránky Prodávajícího. Po nahrání fotografie předpisu Prodávající vyplní potřebné údaje o předpisu jménem Spotřebitele.
 
  1. Pokud je Spotřebitel registrovaným uživatelem a přeje si provést objednávku prostřednictvím uživatelského účtu, musí se přihlásit ke svému uživatelskému účtu.
 
  1. Po výběru zboží na Webových stránkách a potvrzení výběru stisknutím tlačítka „Přidat do košíku“ bude Spotřebitel přesměrován na objednávkový formulář (dále jen „Objednávkový formulář“). Pro vyplnění Objednávkového formuláře je Spotřebitel povinen zadat svou platnou e-mailovou adresu. Po zadání e-mailové adresy stisknutím tlačítka „Pokračovat“ je Spotřebitel přesměrován na výběr způsobu dodání zboží (výběr dopravy) a výběr způsobu platby. Po výběru požadovaných údajů a stisknutí tlačítka „Pokračovat na poslední krok“ je Spotřebitel přesměrován na formulář, do kterého zadá všechny požadované osobní údaje, údaje o doručení a případně fakturační údaje. Po zadání všech požadovaných údajů má Spotřebitel možnost zkontrolovat shrnutí své objednávky a případně upravit údaje v rámci objednávkového formuláře. Před závazným odesláním objednávky spotřebitel souhlasí s ustanoveními těchto VOP a seznámí se se zásadami zpracování osobních údajů. Objednávka se považuje za podanou až po kliknutí na tlačítko „Potvrdit a zaplatit“. Takto odeslaná objednávka je považována za závaznou a je s ní spojen závazek Spotřebitele uhradit cenu za zboží.
 
  1. Po odeslání objednávky doručí Prodávající Spotřebiteli na jím uvedenou e-mailovou adresu potvrzení o přijetí objednávky, jehož součástí budou tyto VOP ve formátu PDF. Doručení potvrzení objednávky Prodávajícím neznamená uzavření Smlouvy mezi Spotřebitelem a Prodávajícím. Po obdržení potvrzení objednávky Prodávající ověří dostupnost zboží a Smlouva mezi Spotřebitelem a Prodávajícím je uzavřena až závazným přijetím návrhu na uzavření Smlouvy ze strany Prodávajícího ve formě e-mailového potvrzení zaslaného Spotřebiteli, kterým Prodávající informuje Spotřebitele o tom, že jím objednané zboží je připraveno k vyzvednutí nebo že toto zboží bylo odesláno k dodání Spotřebiteli.
 
  1. Náklady vzniklé Spotřebiteli při použití prostředků komunikace na dálku (např. telefonu nebo internetu) za účelem učinění objednávky nese Spotřebitel, a to v obvyklé výši v závislosti na tarifu telekomunikačních služeb, které Spotřebitel využívá. Žádné poplatky za použití prostředků komunikace na dálku ze strany Prodávajícího nejsou účtovány.
 
  1. Prodávající je povinen archivovat objednávku i Smlouvu po dobu nejméně 10 (deseti) let, nejdéle však po dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění.
 
  1. Objednávka ani Smlouva nebudou nikdy zpřístupněny nezúčastněným třetím osobám (s výjimkou případů, kdy je to nezbytné pro zaměstnance a subdodavatele Prodávajícího nebo kdy je Prodávající povinen takové dokumenty zpřístupnit podle příslušných právních předpisů). V případě potřeby Prodávající zpřístupní Smlouvu Spotřebiteli na jeho žádost.
 
  1. Spotřebitel je oprávněn zakoupit pouze takové množství zboží, které odpovídá jeho obvyklé potřebě. Zboží zakoupené prostřednictvím Webové stránky Prodávajícího není určeno k dalšímu prodeji. Pokud Spotřebitel objedná nebo nakoupí takové množství zboží, které neodpovídá běžné potřebě, nebo se Prodávající podle informací dostupných Prodávajícímu domnívá, že zboží objednané Spotřebitelem bude použito k dalšímu prodeji, má Prodávající právo zrušit objednávku Spotřebitele, nebo pokud již byla Smlouva uzavřena, má Prodávající právo od Smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od Smlouvy ze strany Prodávajícího vrátí Spotřebitel i Prodávající veškerá vzájemně poskytnutá plnění.
 
 
Článek IV.
Cena zboží a slevy
 
  1. Kupní cena zboží je na Webových stránkách uvedena jako konečná kupní cena zboží, tj. cena zboží včetně daně z přidané hodnoty (DPH) v zákonné výši a případných dalších daní a poplatků, která nezahrnuje cenu za dodání zboží, poplatky za dobírku, poplatky za provozovatele platební brány a další poplatky, které budou Spotřebiteli zvlášť oznámeny při vyplnění Objednávkového formuláře, avšak před závazným odesláním objednávky Prodávajícímu.
 
  1. Podáním objednávky Spotřebitel potvrzuje, že byl informován o tom, že dodání zboží je podmíněno zaplacením kupní ceny, případně dalších poplatků, jejichž konečná výše bude Spotřebiteli sdělena před podáním objednávky.
 
  1. V případě pochybností o ceně zboží Prodávající žádá Spotřebitele, aby neprodleně kontaktoval Prodávajícího, který Spotřebiteli potvrdí správnost ceny. Tímto ustanovením není dotčeno právo Spotřebitele odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu v souladu s podmínkami uvedenými v těchto VOP (článek VII).
 
  1. Všechny akce a slevy na zboží Prodávajícího jsou platné, pokud není u konkrétního zboží uvedeno jinak. Veškeré slevy z ceny zboží nelze kombinovat (tj. na stejné zboží a/nebo objednávku nelze uplatnit dvě nebo více slev). Na akci či slevu se mohou vztahovat další podmínky (např. doba platnosti stanovená Prodávajícím), které mohou být Spotřebiteli Prodávajícím sděleny samostatně, ať již v rámci marketingových sdělení týkajících se takové akce či slevy, nebo jinak, přičemž tyto další podmínky tvoří nedílnou součást těchto VOP a v případě rozporu mezi těmito VOP a těmito dalšími podmínkami mají přednost podmínky uvedené v konkrétních podmínkách akce či slevy. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností platí, že v případě, že Spotřebitel odstoupí od Smlouvy nebo vrátí zboží zakoupené za akční cenu, se slevou nebo s použitím kupónu, nelze takovou akci, slevu nebo kupón použít k nákupu dalšího zboží, pokud Prodávající již akci nebo slevu nenabízí nebo pokud platnost kupónu vypršela.
 
 
  1. V každém oznámení o snížení ceny zboží Prodávající uvede předchozí cenu zboží. Předchozí cena zboží je nejnižší cena, za kterou Prodávající zboží prodával nebo poskytoval:
 
  1. v období nejméně 30 dnů před snížením ceny zboží; nebo
  2. od zahájení prodeje, pokud Prodávající prodal zboží v období kratším než 30 dnů před snížením ceny.
 
  1. Při postupném snižování ceny zboží může Prodávající jako předchozí cenu zboží uvést nejnižší cenu zboží v době 30 dnů před prvním snížením ceny, a to bez ohledu na dobu prodeje.
 
 
 
Článek V.
Platební podmínky
 
  1. Cenu zboží, jakož i případné náklady spojené se Spotřebitelem zvoleným způsobem platby nebo dodání, může Spotřebitel uhradit dle své volby jedním z následujících způsobů:
 
  1. bezhotovostní platba platební kartou nebo prostřednictvím platební brány: Trustpay, Google Pay, Apple Pay, GP Webpay, nebo jiné určené Prodávajícím.
 
  1.  v hotovosti při převzetí zboží na místě určeném Spotřebitelem (dobírka). Platba na dobírku není možná v        případě objednávky, která obsahuje speciální zboží dle článku III. bod 2. VOP.
 
  1. Kupní cena je splatná:
 
  1. odesláním objednávky, pokud Spotřebitel zvolil jako způsob úhrady kupní ceny bezhotovostní platbu dle článku V. bodu 1 písm. a) VOP, přičemž povinnost Spotřebitele uhradit kupní cenu je splněna okamžikem připsání kupní ceny na účet Prodávajícího, nebo
 
  1. při převzetí zboží, pokud Spotřebitel zvolil jako způsob úhrady kupní ceny platbu v hotovosti dle článku   V. bodu 1 písm. b) VOP.
 
  1. Faktura za zboží bude vystavena až po zaplacení kupní ceny zboží Spotřebitelem a bude Spotřebiteli doručena e-mailem nejpozději do 48 (čtyřiceti osmi) hodin po dodání zboží. Pokud Spotřebitel zvolil jako způsob úhrady kupní ceny možnost uvedenou v článku V. bod 1 písm. a) VOP, bude faktura doručena Spotřebiteli jako příloha e-mailu, kterým Prodávající potvrzuje Spotřebiteli odeslání jeho objednávky k dodání nebo jej informuje o možnosti vyzvednutí zboží. Spotřebitel tímto souhlasí se zasíláním faktury výhradně v elektronické podobě, a to prostřednictvím e-mailu.
 
  1. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností se uvádí, že náklady na využití služby „Platba na dobírku“ (dle článku V. 1 písm. b) VOP) nejsou zahrnuty v ceně zboží a budou účtovány ve výši, která bude Spotřebiteli oznámena po zvolení možnosti „Dobírka“ při vyplnění Objednávkového formuláře. Cena za „Platbu na dobírku “ je cena za použití způsobu platby, nikoliv poštovné nebo balné.
 
  1. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností Prodávající neposkytuje faktury bez DPH.
 
 
 
Článek VI.
Dodací podmínky
 
  1. Náklady na dodání zboží (poštovné) nese Spotřebitel, pokud se strany nedohodnou jinak. Pokud nelze náklady na dodání do zahraničí předem určit, budou náklady na dodání do zahraničí vypočteny individuálně na základě hmotnosti zboží.
 
  1. Prodávající dodá zboží Spotřebiteli prostřednictvím společnosti uvedené v Objednávkovém formuláři (dále jen „Doručovatel“). Výše nákladů na dodání bude Spotřebiteli zobrazena v Objednávkovém formuláři při výběru způsobu dodání. Dodání se řídí podmínkami konkrétního Doručovatele, kterého si Spotřebitel zvolil.
 
  1. Prodávající uvádí na Webových stránkách u jednotlivého zboží orientační termíny dodání, které nejsou závazné (jak je uvedeno na Webových stránkách), ale Prodávající podnikne veškeré potřebné kroky k tomu, aby zboží bylo Spotřebiteli dodáno v uvedených lhůtách. Bez ohledu na předchozí větu, pokud se strany nedohodly na konkrétním termínu dodání, Prodávající dodá zboží Spotřebiteli neprodleně, nejpozději však do 30 (třiceti) dnů. Lhůta pro dodání zboží začíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy Spotřebitel obdrží potvrzení své objednávky, nejdříve však po připsání kupní ceny na účet Prodávajícího v případě, že je uhrazena dle článku V. bodu 1 písm. a). V průběhu vyřizování objednávky Spotřebitele mohou nastat takové skutečnosti, které budou mít vliv na termín dodání Spotřebitelem objednaného zboží. O změně termínu dodání a o novém předpokládaném termínu dodání objednaného zboží Prodávající neprodleně informuje Spotřebitele e-mailem, aniž by tím bylo dotčeno právo Spotřebitele odstoupit od Smlouvy dle těchto VOP, pokud se změnou termínu dodání nebude souhlasit. Součástí oznámení Prodávajícího o novém termínu dodání je rovněž výzva Prodávajícího Spotřebiteli, aby se vyjádřil, zda trvá na dodání učiněné objednávky v novém termínu.
 
  1. Spotřebitel je povinen převzít zboží na dodací adrese uvedené v objednávce v době dohodnuté mezi Spotřebitelem a Doručovatelem a za podmínek stanovených Doručovatelem.
 
  1. Nepřevezme-li Spotřebitel při prvním pokusu o doručení zboží od Doručovatele z jakéhokoli důvodu, a to bez ohledu na to, že Doručovatel postupoval v souladu s článkem VI. bod 4 VOP, bude toto zboží vráceno Prodávajícímu. Pokud zájem Spotřebitele na dodání nevyzvednutého zboží nadále trvá, je Spotřebitel oprávněn o tom písemně informovat Prodávajícího a požádat jej o opětovné dodání zboží. Prodávající předá zboží Doručovateli k dodání až po vrácení takového zboží Prodávajícímu. Pokud Spotřebitel nepřevezme zboží ani při druhém pokusu o doručení ze strany Doručovatele, vyhrazuje si Prodávající právo od takové Smlouvy odstoupit. Pokud si Spotřebitel přeje takové zboží zaslat, je oprávněn vytvořit novou objednávku.
 
  1. Pokud je zboží Spotřebiteli doručeno v porušeném nebo poškozeném obalu nebo je zásilka zjevně příliš lehká, prodávající žádá Spotřebitele, aby takové zboží od doručovatele nepřebíral a neprodleně informoval prodávajícího telefonicky na čísle +420 530 514 670 nebo e-mailem na adrese kontakt@eyerim.cz
 
  1. Spotřebitel má možnost sledovat stav své objednávky na https://eyerim.cz/order-tracker/ Pro její sledování je nutné zadat číslo objednávky obsažené v e-mailu doručeném Prodávajícím Spotřebiteli po dokončení objednávky na e-mailovou adresu Spotřebitele.
 
  1. Spotřebitel nabývá vlastnictví ke zboží jeho převzetím v místě dodání určeném Spotřebitelem a plným zaplacením kupní ceny za zboží.
 
  1. Nebezpečí škody na zboží přechází na Spotřebitele okamžikem, kdy Spotřebitel převezme zboží od Prodávajícího, nebo pokud tak neučiní včas, okamžikem, kdy mu Prodávající umožní nakládat se zbožím a Spotřebitel poruší Smlouvu tím, že zboží nepřevezme.
 
 
Článek VII.
Odstoupení od smlouvy
 
  1. Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy (není-li v těchto VOP uvedeno jinak) bez udání důvodu do uplynutí 30 (třiceti) denní lhůty, která začíná běžet od převzetí zboží. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy může být Prodávajícím v některých akcích prodloužena, o čemž je Spotřebitel vždy předem informován. Pro účely tohoto ustanovení se má za to, že zboží bylo Spotřebitelem převzato (i) okamžikem, kdy Spotřebitel nebo jím pověřená třetí osoba převezme všechny části objednaného zboží, nebo (ii) pokud je zboží objednané Spotřebitelem v rámci jedné objednávky dodáváno odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, nebo (iii) pokud je zboží dodáváno po více částech nebo kusech, okamžikem převzetí poslední části nebo kusu takového zboží Spotřebitelem. Spotřebitel může od Smlouvy odstoupit i před počátkem lhůty pro odstoupení od Smlouvy, tj. před skutečným převzetím zboží.
 
  1. Právo odstoupit od Smlouvy podle článku VII.1 VOP se nevztahuje na zboží, které bylo vyrobeno podle zvláštních požadavků Spotřebitele, na zakázku nebo přizpůsobené osobním potřebám Spotřebitele nebo osoby, pro kterou Spotřebitel zboží objednal. V takovém případě Spotřebitel nemá právo na odstoupení od Smlouvy, není-li v těchto VOP uvedeno jinak (článek VII. bod 3. a 4. VOP).
  1. Zbožím vyrobeným podle zvláštních požadavků Spotřebitele se rozumí zboží, které prodávající běžně v e-shopu nenabízí a Spotřebitel sám požádá Prodávajícího o úpravu běžně nabízeného zboží nebo změnu jeho parametrů či vlastností.
 
  1. Zbožím vyrobeným na zakázku se rozumí zboží, které Prodávající vyrobí výslovně podle požadavku Spotřebitele (např. dioptrické čočky s dioptrickou hodnotou, dioptrické čočky s dioptrickou hodnotou spolu s povrchovou úpravou čoček v podobě ochrany proti modrému světlu, v podobě tvrzeného skla, dioptrické čočky s dioptrickou hodnotou se slunečními dioptriemi, s fotochromatickými čočkami nebo s polarizačními čočkami).
 
  1. Zbožím určeným speciálně pro určitou osobu se rozumí zboží, které je upraveno pro konkrétního spotřebitele.
 
(Zboží vyrobené podle zvláštních požadavků Spotřebitele, zboží vyrobené na zakázku nebo zboží určené speciálně pro určitou osobu se v těchto VOP označuje jako „Zvláštní zboží“).
 
  1. Zboží s povrchovou úpravou (např. čočky) v podobě ochrany proti modrému světlu, v podobě tvrzeného skla, zboží se slunečními čočkami, fotochromatickými čočkami a polarizačními čočkami, avšak bez současné úpravy dioptrií čočky, se nepovažuje za Zvláštní zboží a Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy i bez uvedení důvodu do uplynutí lhůty 30 (třiceti) dnů počínající běžet od převzetí zboží ve smyslu článku VII bodu 1 VOP. Spotřebitel může od Smlouvy odstoupit i před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, tj. před faktickým převzetím zboží.
 
  1. Pro účely těchto VOP se Zboží uvedené v sekcích „Kohe by eyerim“ a „OiO by eyerim“ nepovažuje za Zvláštní zboží (a to ani v případě, že by splňovalo definici Zvláštního zboží dle článku VII bodu 2 VOP). Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy do uplynutí 30 (třiceti) dnů od převzetí zboží - jak je definováno v článku VII, bod 1 VOP. Spotřebitel může od Smlouvy odstoupit i před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, tj. před skutečným převzetím zboží.
 
  1. Zboží v podobě dioptrické brýlové obruby se nepovažuje za Zvláštní zboží.
 
  1. Při první koupi jednoho páru dioptrických brýlí typu „eyerim vision“ s dioptrií jinou než 0, které jsou považovány za Zvláštní zboží (nulové dioptrie se za Zvláštní zboží nepovažují), poskytuje Prodávající Spotřebiteli zvláštní možnost odstoupit od Smlouvy uzavřené výhradně prostřednictvím Webové stránky ve lhůtě a způsobem uvedeným v článku VII, bod 1 a bod 7 těchto VOP. V případě, že Spotřebitel zakoupil více než jeden pár dioptrických brýlí typu „eyerim vision“ (např. 2 páry dioptrických brýlí typu „eyerim vision“), vztahuje se možnost odstoupení od Smlouvy pouze na nejlevnější pár dioptrických brýlí typu „eyerim vision“. V případě odstoupení od Smlouvy bude Spotřebiteli vrácena kupní cena nejlevnějšího páru dioptrických brýlí typu „eyerim vision“ způsobem uvedeným v článku VII. bod 17 a násl. těchto VOP.
 
Pro vyloučení pochybností se výše uvedená zvláštní možnost odstoupení od Smlouvy nevztahuje na brýle „Essilor premium“.
 
  1. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od Smlouvy s Prodávajícím dopisem, SMS zprávou na telefonní číslo Prodávajícího nebo písemně na jiném trvalém nosiči adresovaném na tuto adresu https://www.eyerim.cz/help/contact/ nebo e-mailem na adresu kontakt@eyerim.cz, přičemž Spotřebitel může využít online formulář pro odstoupení od Smlouvy, který je k dispozici zde: https://eyerim.cz/return-order/ Prodávající je povinen vydat Spotřebiteli potvrzení o jeho přijetí na trvalém nosiči bezodkladně po obdržení oznámení o odstoupení od Smlouvy, pokud Spotřebitel odstoupil od Smlouvy prostřednictvím formuláře pro odstoupení od Smlouvy. Po vyplnění a odeslání online formuláře pro odstoupení od Smlouvy obdrží Spotřebitel e-mailem od Prodávajícího informace o vrácení zboží a speciální heslo pro účely vrácení zboží prostřednictvím některého z výdejních míst společnosti Packeta. Po obdržení všech informací podle předchozí věty Spotřebitel zboží řádně zabalí a ve lhůtě stanovené v článku VII bod 8 VOP přinese zboží spolu se speciálním heslem na kterékoli výdejní místo Packeta. Náklady na vrácení zboží postupem podle předchozí věty nese v plné výši Prodávající. Pokud si Spotřebitel nepřeje vrátit zboží prostřednictvím výdejního místa Packeta, vrátí Spotřebitel zboží Prodávajícímu jiným způsobem ve lhůtě dle článku VII. bodu 8 VOP na adresu Prodávajícího: D diaľničná cesta 5, Hala D, brána 26, 903 01 Senec, Slovensko. V takovém případě však spotřebitel nese veškeré náklady na vrácení zboží Prodávajícímu. Lhůta pro odstoupení od Smlouvy se považuje za zachovanou, pokud bylo oznámení o odstoupení od Smlouvy odesláno Prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty dle článku VII. bodu 1 VOP. Při odstoupení od Smlouvy, jejímž předmětem je zboží, které zahrnuje Zvláštní zboží, je Spotřebitel povinen provést výběr z možností uvedených na internetových stránkách: https://eyerim.cz/return-order/
 
  1. Nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů ode dne odstoupení od Smlouvy je Spotřebitel povinen zaslat zboží zpět Prodávajícímu jedním ze způsobů uvedených v článku VII. bod 7 VOP. Lhůta dle předchozí věty je zachována, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději 14. (čtrnáctý) den lhůty.
 
  1. V případě odstoupení od Smlouvy, jejímž předmětem je i Zvláštní zboží (např. dioptrické čočky s dioptrickou hodnotou a dioptrická brýlová obruba), je Spotřebitel povinen vrátit zboží jako celek Prodávajícímu ve lhůtě dle článku VII. bodu 1, aby Prodávající zajistil odborné vyjmutí Zvláštního zboží z ostatního zboží (tj. např. dioptrických čoček s dioptrickou hodnotou z dioptrické brýlové obruby). Spotřebitel nesmí sám ani prostřednictvím třetí osoby vyjmout Zvláštní zboží ze zboží, které je předmětem odstoupení od Smlouvy. Poruší-li Spotřebitel povinnost dle předchozí věty a způsobí-li tímto jednáním Prodávajícímu škodu (např. poškodí dioptrickou brýlovou obrubu), odpovídá Spotřebitel za takto vzniklou škodu Prodávajícímu snížením hodnoty poškozeného zboží.
 
  1. Spotřebitel oprávněn odstoupit od Smlouvy, jejímž předmětem je zboží dodané v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Spotřebitel porušil. Odstoupení od Smlouvy je možné pouze v případě neporušeného, neotevřeného originálního balení kontaktních čoček, roztoků, očních kapek a dalšího dioptrického sortimentu, na který se mohou vztahovat hygienické normy. Nemožnost odstoupení od Smlouvy nevylučuje právo Spotřebitele na reklamaci takového zboží v případě jeho vad.
 
  1. V případě odstoupení od Smlouvy, jejímž předmětem je zboží, které zahrnuje Zvláštní zboží, postupuje Spotřebitel podle volby, kterou učinil při zaslání zboží zpět Prodávajícímu na webové stránce: https://eyerim.cz/return-order/,kde Spotřebitel uvede svou e-mailovou adresu, číslo své objednávky a označí jednu z následujících dvou možností:
 
  1. Spotřebitel se vzdává práva na vrácení Zvláštního zboží a současně se vzdává práva na vrácení kupní ceny za toto zboží a souhlasí s likvidací zboží Prodávajícím;
 
  1. Spotřebitel požádá Prodávajícího o vrácení Zvláštního zboží zpět Spotřebiteli a souhlasí s tím, aby mu Prodávající za tuto službu účtoval částku ve výši 100 (sto) CZK. Spotřebitel souhlasí s tím, že poplatek dle předchozí věty bude odečten od výše kupní ceny za zboží, které není Zvláštním zbožím a které je Prodávající povinen vrátit Spotřebiteli dle článku VII. odst. 17. Prodávající se zavazuje zaslat Zvláštní zboží (např. dioptrické čočky s dioptrickou hodnotou) Spotřebiteli na jeho náklady nejpozději do 30 (třiceti) dnů ode dne doručení Zvláštního zboží Prodávajícímu. Prodávající informuje Spotřebitele o zaslání Zvláštního zboží e-mailem a zašle Spotřebiteli rovněž číslo pro sledování této zásilky.
 
  1. V případě podle článku VII bodu 11 písm. b) VOP je Spotřebitel povinen převzít i Zvláštní zboží, které mu Prodávající vrátí; v případě nepřevzetí zboží se Zvláštní zboží vrací Prodávajícímu, který je oprávněn s obsahem takové zásilky nakládat ihned po jejím vrácení (bez doby uskladnění před nakládáním). Zcizením Zvláštního zboží zaniká právo Spotřebitele na vrácení takového zboží (bez nároku na vrácení kupní ceny za Zvláštní zboží).
 
  1. Odstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy, jejímž předmětem je i Zvláštní zboží, v době, kdy je takové zboží již ve výrobě nebo již bylo vyrobeno (přičemž Prodávající o této skutečnosti informuje Spotřebitele e-mailem), je Spotřebitel oprávněn odstoupit od Smlouvy jako celku, jejímž předmětem je i Zvláštní zboží, pouze do uplynutí lhůty 2 (dvou) pracovních dnů, která začíná běžet dnem doručení potvrzení o přijetí objednávky Spotřebiteli. V takovém případě je Prodávající povinen vrátit Spotřebiteli kupní cenu zboží jako celku, včetně kupní ceny Zvláštního zboží.
 
  1. Po uplynutí lhůty 2 (dvou) pracovních dnů není Spotřebitel oprávněn odstoupit od Smlouvy jako celku ve smyslu článku VII. bodu 13 VOP. V takovém případě je Prodávající povinen vrátit Spotřebiteli platbu provedenou pouze za zboží, které není Zvláštním zbožím (např. pokud je předmětem objednávky dioptrická brýlová obruba s dioptrickými skly s dioptrickou hodnotou, vrátí Prodávající Spotřebiteli pouze platbu za brýlovou obrubu). Po doručení odstoupení od Smlouvy Prodávajícímu zašle Prodávající Spotřebiteli e-mail s výzvou k výběru dle článku VII. bodů11 písm. a) nebo b). Pokud si Spotřebitel do 3 (tří) pracovních dnů ode dne doručení výzvy Prodávajícího nevybere jednu z možností dle článku VII. bodu 11. písm. a) nebo b) VOP, postupuje se dle článku VII. bodu 11. písm. a) VOP.
 
  1. Spotřebitel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě prodlení Prodávajícího s dodáním Zvláštního zboží v souladu s článkem VI. bod 3 VOP.
 
  1. Spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku manipulace se zbožím, která přesahuje rámec manipulace nezbytné pro zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Za nakládání se zbožím nad rámec stanovený v předchozí větě se považuje (mimo jiné) vrácení zboží, které (i) není v původním obalu, (ii) je bez ochranného pouzdra (pokud bylo dodáno), (iii) je bez dodaného příslušenství, (iv) má odstraněné štítky nebo visačky, (v) má odstraněné ochranné prvky (např. nálepky na brýle), (vi) je bez návodu k použití nebo jiných průvodních informací. Prodávající doporučuje Spotřebiteli, aby zásilku, kterou bude zboží doručeno zpět Prodávajícímu, pojistil. Je-li předmětem Smlouvy i Zvláštní zboží, nesmí Spotřebitel sám nebo prostřednictvím třetí osoby odstranit ze zboží Zvláštní zboží (např. dioptrická skla z obrouček brýlí), ale je povinen v případě odstoupení od Smlouvy vrátit zboží Prodávajícímu jako celek (viz čl. VII. bod 9 VOP). V případě porušení povinnosti dle předchozí věty odpovídá Spotřebitel za škodu, kterou svým jednáním způsobil Prodávajícímu.
 
  1. Platby, které Prodávající obdržel od Spotřebitele na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, budou Spotřebiteli vráceny do 14 (čtrnácti) dnů ode dne odstoupení od Smlouvy, ne však dříve, než Spotřebitel doručí zboží Prodávajícímu nebo prokáže, že zboží odeslal zpět Prodávajícímu, a to za předpokladu, že:
 
  1. Spotřebitel uhradil cenu zboží bezhotovostně dle článku V bod1 písm. a), bude kupní cena vrácena na účet, ze kterého byla kupní cena uhrazena, pokud Spotřebitel písemně nepožádá Prodávajícího o vrácení kupní ceny na jiný účet, nebo
  2. Spotřebitel uhradil cenu zboží při převzetí podle článku V bod1 písm. b), bude kupní cena vrácena na účet, který Spotřebitel uvedl v odstoupení od Smlouvy, nebo o tom Spotřebitel písemně informuje Prodávajícího později. Číslo účtu podle předchozí věty uvede Spotřebitel pouze v elektronické podobě.
 
  1. Platby, které má Prodávající vrátit Spotřebiteli dle článku VII. bodu 17. těchto VOP, Prodávající sníží o dodatečné náklady na dodání zboží, pokud Spotřebitel výslovně zvolí jiný způsob dodání zboží, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodávajícím (dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolenými Spotřebitelem a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Prodávajícím).
 
  1. Odstoupí-li Spotřebitel v souladu s těmito VOP a zákonem platně od Smlouvy, ruší se od počátku i případná dodatečná Smlouva související se Smlouvou.
 
  1. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od Smlouvy kdykoli před dodáním zboží, pokud nastane skutečnost nezávislá na vůli Prodávajícího, v důsledku, které není možné dodat Spotřebiteli objednané zboží za podmínek stanovených v objednávce a/nebo v těchto VOP. O této skutečnosti Prodávající neprodleně informuje Spotřebitele e-mailem nebo telefonicky na e-mail a/nebo telefonní číslo uvedené Spotřebitelem v objednávkovém formuláři. Do 14 (čtrnácti) dnů od odstoupení od Smlouvy vrátí Prodávající Spotřebiteli všechny platby, které od Spotřebitele obdržel na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní.
 
 
Článek VIII.
Záruka a reklamace
 
  1. Na veškeré zboží zakoupené na Internetových stránkách poskytuje Prodávající Spotřebiteli záruku v délce 24 (dvaceti čtyř) měsíců, která začíná běžet dnem převzetí zboží Spotřebitelem ve smyslu článku VII bod1 VOP.
 
  1. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou Spotřebitel nemohl zboží používat z důvodu jeho záruční opravy.
 
  1. Spotřebitel je povinen si zboží při převzetí důkladně prohlédnout a zkontrolovat. V případě zjevných vad (např. mechanického poškození) je Spotřebitel povinen uplatnit reklamaci u Prodávajícího bez zbytečného odkladu způsobem uvedeným v článku VIII bodu 7 VOP. K později uplatněné reklamaci z důvodu zjevných vad zboží, včetně vad spočívajících v nekompletnosti zboží, Prodávající nepřihlíží.
 
  1. Spotřebitel je povinen uplatnit právo z odpovědnosti za jiné vady (skryté vady) způsobem stanoveným v článku VIII bodu 7 VOP bez zbytečného odkladu poté, co takovou vadu zboží zjistí, nejpozději však do uplynutí záruční doby.
 
  1. Záruka se nevztahuje na vady, které vznikly na zboží:
 
  1. mechanickým poškozením zboží Spotřebitelem;
 
  1. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí z hlediska vlhkosti, chemických a mechanických vlivů;
 
  1. jiným než běžným zacházením se zbožím nebo jeho zanedbáním;
 
  1. poškozením zboží nadměrným zatížením nebo používáním v rozporu s podmínkami použití stanovenými výrobcem, obecnými zásadami nebo technickými normami;
 
  1. poškozením zboží způsobeným neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi
 
  1. neodborným zásahem,
 
  1. úpravou zboží jiným subjektem než Prodávajícím nebo osobou jím pověřenou (např. poškození brýlové obruby způsobené jiným subjektem při broušení čoček dodaných jiným subjektem než Prodávajícím do brýlové obruby dodané Prodávajícím).
 
Záruka se nevztahuje na zboží, které je vadné, pokud Spotřebitel o takové vadě věděl před převzetím zboží, nebo na ni byl Prodávajícím upozorněn, nebo mu byla z tohoto důvodu poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny zboží. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností se záruka nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí) způsobené používáním.
 
  1. Zdravotní komplikace, zejména alergické reakce Spotřebitele způsobené a/nebo vyvolané zbožím dodaným Prodávajícím se nepovažují za vadu zboží. Reklamaci zboží z výše uvedeného důvodu Prodávající vyhodnotí jako neoprávněnou.
 
  1. Spotřebitel může zboží reklamovat následujícím způsobem:
 
  1. vyplněním reklamačního formuláře zveřejněného na Webových stránkách Prodávajícího dostupných na adrese https://eyerim.cz/warranty-claim – ve výše uvedeném případě je Spotřebitel povinen vyplnit v reklamačním formuláři všechny požadované údaje, jinak nelze reklamační formulář úspěšně odeslat Prodávajícímu
 
  1. písemnou reklamací formou reklamačního dopisu a jeho zasláním poštou na adresu sídla Prodávajícího nebo e-mailem na adresu kontakt@eyerim.cz, přičemž písemná reklamace musí obsahovat veškeré relevantní informace týkající se zboží a objednávky, zejména jméno, příjmení, adresu, telefonní číslo a e-mail Spotřebitele, číslo objednávky a datum, kdy bylo zboží Spotřebiteli dodáno, identifikaci reklamovaného zboží (např. výrobní číslo), popis vady reklamovaného zboží a preferovaný způsob vyřízení reklamace dle článku VIII, bod 16 VOP.
 
 
  1. Pokud je reklamační dopis neúplný (zejména nečitelný, nejasný, nesrozumitelný, neobsahuje požadované doklady apod.), vyzve Prodávající Spotřebitele e-mailem k doplnění reklamace. V takovém případě je reklamační řízení zahájeno dnem doručení zcela vyplněného reklamačního dopisu Spotřebiteli.
 
  1. Nedoplní-li Spotřebitel reklamační dopis ve smyslu článku VIII. bodu 7. písm. b) VOP bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 (deseti) dnů ode dne doručení výzvy dle článku VIII. bodu 8. VOP, považuje se reklamace za neoprávněnou a bude zamítnuta.
 
  1. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností platí, že pokud si Spotřebitel objednal u Prodávajícího zboží (např. brýlové obruby), které bylo následně doplněno o další zboží, které nebylo zakoupeno u Prodávajícího (např. brýlové čočky), je Spotřebitel povinen zboží oddělit a dodat Prodávajícímu reklamované zboží bez zboží zakoupeného od třetí osoby. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem jejího uplatnění u Prodávajícího. V případě, že však Spotřebitel nedoručí Prodávajícímu reklamované zboží spolu s doklady a informacemi dle článku VIII. bodu 7 VOP, může tato skutečnost vést k nemožnosti vyřízení reklamace, a tedy jejímu zamítnutí. V případě, že zboží spolu s doklady bude Prodávajícímu doručeno méně, než 14 dní před skončením lhůty pro vyřízení reklamace, prodlužuje se doba pro vyřízení tak, že bude činit nejméně 14 dní od doručení zboží spolu s doklady.
 
  1. Po uplatnění reklamace některým ze způsobů uvedených v článku VIII. bod 7. písm. a) nebo b) VOP doručí Prodávající Spotřebiteli na jeho e-mailovou adresu uvedenou v reklamaci potvrzení o zaevidování reklamace a informaci o doručení reklamovaného zboží Prodávajícímu. Spotřebitel doručí reklamované zboží přímo na korespondenční adresu Prodávajícího.
 
  1. Objedná-li si Spotřebitel více zboží, které je dodáváno v jednom celku, nezakládá reklamace vad vztahující se k jednomu z těchto zboží nárok Spotřebitele na reklamaci vad u ostatních zboží bez vad.
 
  1. Reklamace budou vyřízeny pouze ve vztahu k vadám a zboží, které Spotřebitel označil při uplatnění reklamace.
 
  1. Po řádném uplatnění reklamace Spotřebitelem je Prodávající povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 (tří) pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace dle článku VIII. bodu 7 VOP a v odůvodněných případech, zejména je-li nutné složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 (třiceti) dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace je Spotřebitel oprávněn od Smlouvy odstoupit či požadovat slevu z kupní ceny zboží.
 
 
  1. Pokud Prodávající vyhodnotí reklamaci Spotřebitele jako oprávněnou, ale z objektivních důvodů ji nemůže vyřídit do 30 (třiceti) dnů ode dne jejího uplatnění Spotřebitelem, oznámí tuto skutečnost písemně Spotřebiteli a vyžádá si jeho souhlas s prodloužením lhůty pro vyřízení reklamace. Délku této lhůty určí Prodávající. Prodávající vyzve Spotřebitele, aby se k jeho žádosti o prodloužení lhůty pro vyřízení reklamace vyjádřil. Neudělí-li Spotřebitel Prodávajícímu souhlas s prodloužením lhůty pro vyřízení reklamace, má Spotřebitel právo od Smlouvy odstoupit či požadovat slevu z kupní ceny zboží.
 
 
  1. Dojde-li k reklamaci ze strany Spotřebitele, má spotřebitel následující práva:
 
  1. na dodání nového zboží bez vady,
 
  1. na odstranění vady opravou zboží,
 
přičemž si může Spotřebitel vybrat takový způsob, který je v daném případě přiměřený. Spotřebitel nemá právo žádat ten způsob vyřešení vady, který je nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný. V případě takové volby má Prodávající právo odmítnout vadu odstranit, případně zvolit druhý ze způsobů řešení vady.
 
  1. V případě, že:
 
  1. Prodávající vadu odmítne odstranit nebo ji neodstraní v přiměřené době po vytknutí vady,
 
  1. se vada objeví opakovaně,
 
  1. je vada podstatným porušením kupní smlouvy,
 
  1. prodávající prohlásí, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího,
 
má Spotřebitel následující práva:
 
  1. právo na přiměřenou slevu z ceny zboží,
 
  1. právo na odstoupení od Smlouvy.
 
  1. Spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí v následujících případech:
 
  1. došlo-li ke změně stavu zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady,
 
  1. bylo-li zboží použito ještě před objevením vady,
 
  1. nebyla-li nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním anebo opomenutím kupujícího,
 
  1. došlo-li ze strany kupujícího před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností Spotřebitele vrátit tu část zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě mu nebude vrácena část ceny odpovídající jeho prospěchu z užití části zboží.
 
  1. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností se uvádí, že v případě výměny zboží začíná záruční doba na nové Zboží běžet ode dne převzetí takového nového zboží.
 
  1. V případě, že Prodávající nemůže postupovat dle článku VIII. bod 16 písm. a) VOP z důvodu, že reklamované zboží již není k dispozici (např. se přestalo vyrábět), a proto není možná jeho výměna, vyřídí Prodávající reklamaci Spotřebitele poskytnutím dodatečné slevy na takové zboží. Nemá-li Spotřebitel zájem o poskytnutí dodatečné slevy dle předchozí věty, je oprávněn od Smlouvy odstoupit.
 
  1. Pokud Spotřebitel uplatní reklamaci zboží:
 
  1. Během prvních dvanácti (12) měsíců od zakoupení zboží může Prodávající zamítnout reklamaci Spotřebitele pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení Prodávající nepožaduje po Spotřebiteli úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiných nákladů souvisejících s odborným posouzením. Prodávající poskytne Spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů ode dne vyřízení reklamace;
 
  1. po uplynutí 12 (dvanácti) měsíců od data nákupu a zamítnutí takové reklamace Prodávajícím, Prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může Spotřebitel výrobek zaslat k odbornému posouzení. Pokud Spotřebitel zašle výrobek určené osobě k odbornému posouzení, nese náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré další související účelně vynaložené náklady Prodávající, a to bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li Spotřebitel odborným posouzením odpovědnost Prodávajícího za vadu, může Spotřebitel uplatnit reklamaci znovu; po dobu provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen uhradit Spotřebiteli do 14 (čtrnácti) dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré účelně vynaložené náklady s tím spojené. Opětovně uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
 
  1. Prodávající tímto řádně poučil Spotřebitele o jeho právech vyplývajících z ustanovení § 1914 až 1922, § 1925, § 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a ze zákona o ochraně spotřebitele. Uzavřením Smlouvy Spotřebitel potvrzuje, že měl možnost se seznámit s podmínkami reklamace.
 
  1. Prodávající informuje Spotřebitele o vyřízení reklamace e-mailem nebo písemně formou dopisu a vydá písemný doklad o reklamaci nejpozději do 30 (třiceti) dnů ode dne uplatnění reklamace. Prodávající také vydá Spotřebiteli písemné potvrzení o uplatnění reklamace, kde uvede informace o tom, kdy Spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Spotřebitel požaduje a v potvrzení dále uvede kontaktní údaje, na které Spotřebitele vyrozumí o výsledku reklamace.
 
  1. Je-li předmětem reklamace zboží, jehož součástí je Zvláštní zboží, dodané třetí osobou, tj. nikoliv Prodávajícím (např. brýlový rám s dioptrickými čočkami s dioptrickou hodnotou), uplatní Spotřebitel reklamaci tohoto zboží u Prodávajícího tak, že Prodávajícímu dodá pouze reklamované zboží zakoupené u Prodávajícího, oddělené od Zvláštního zboží (např. brýlový rám oddělený od dioptrických čoček s dioptrickou hodnotou). V případě odstoupení od Smlouvy dle článku VIII. bodu 17. VOP má Spotřebitel nárok na vrácení kupní ceny reklamovaného zboží.
 
  1. Je-li předmětem reklamace zboží, jehož součástí je Zvláštní zboží, dodané Prodávajícím (např. brýlový rám s dioptrickými čočkami s dioptrickou hodnotou), uplatní Spotřebitel reklamaci tohoto zboží a/nebo Zvláštního zboží u Prodávajícího tak, že Prodávajícímu doručí reklamované zboží jako celek (např. brýlový rám spolu s dioptrickými čočkami s dioptrickou hodnotou).. V případě odstoupení od Smlouvy dle článku VIII. bodu 17. VOP má spotřebitel nárok na vrácení kupní ceny zboží, které bylo předmětem reklamace. Zboží, které není reklamací dotčeno, předá Prodávající Spotřebiteli po vyřízení reklamace. Kupní cena zboží, které nebylo reklamací dotčeno (např. v případě reklamace dioptrických čoček s dioptrickou hodnotou zakoupených u Prodávajícího, které jsou součástí brýlové obruby zakoupené u Prodávajícího, vrátí Prodávající v případě odstoupení od Smlouvy pouze cenu reklamovaného zboží, tj. dioptrických čoček s dioptrickou hodnotou). Prodávající peníze nevrací.
 
  1. Pro vyloučení pochybností Prodávající informuje Spotřebitele, že vedle uplatnění práv na základě záruky za jakost má Spotřebitel právo vytknout vady v režimu odpovědnosti Prodávajícího za vady, průběh řešení vad, stejně jako práva z vad jsou však v takovém případě totožná a při uplatnění nároku z odpovědnosti za vady se tak postupuje dle tohoto článku VOP.
 
Článek IX.
Zásady ochrany osobních údajů
 
  1. Prodávající zpracovává osobní údaje Spotřebitele za podmínek stanovených v Zásadách zpracování osobních údajů, které jsou uvedeny zde: https://eyerim.cz/privacy_policy/  Spotřebitel tímto prohlašuje, že se seznámil s podmínkami zpracování osobních údajů a že jim porozuměl.
 
 
Článek X.
Podávání stížností a podnětů
 
  1. Spotřebitel je oprávněn podávat stížnosti a podněty písemně, e-mailem na adresu: kontakt@eyerim.cz
 
  1. Prodávající informuje Spotřebitele o posouzení stížnosti e-mailem na adresu uvedenou ve stížnosti.
 
 
Článek XI.
Ilustrační obrázky a virtuální zrcadlo
 
  1. Uzavřením Smlouvy bere Spotřebitel na vědomí, že obrázky a fotografie zboží na Webových stránkách jsou ilustrativní.
 
  1. Prodávající nabízí Spotřebiteli možnost porovnat ilustrační obrázek zboží na Webových stránkách s jeho fotografií prostřednictvím virtuálního zrcadla Magic Mirror. Spotřebitel bere na vědomí, že obrázky zboží v Magic Mirror jsou pouze ilustrativní a jsou velikostně přizpůsobeny obličeji.
 
 
Článek XII.
Dárkové poukazy
 
  1. Prodávající se zavazuje poskytnout Spotřebiteli dárkový poukaz v nominální hodnotě zvolené Spotřebitelem, pokud Spotřebitel uhradí kupní cenu dárkového poukazu ve výši jeho nominální hodnoty (dále jen „Dárkový poukaz “). Dárkový poukaz je platný pouze na území České republiky a pouze po dobu platnosti uvedenou v článku XII.4. VOP.
 
  1. Uplatnění Dárkového poukazu spočívá v úhradě kupní ceny zboží a/nebo zboží tak, že nominální hodnota Dárkového poukazu se započte na cenu zboží a/nebo zboží, na které nebo pro které je uplatněn.
 
  1. Spotřebitel bere na vědomí, že:
 
  1. Dárkový poukaz nelze vyměnit za peníze nebo jinou hotovost,
 
  1. Dárkový poukaz lze použít pouze jednou a na jednu objednávku,
 
  1. Prodávající nevydává nevyužitou nominální hodnotu z dárkového poukazu,
 
  1. na jednu objednávku lze použít pouze jeden dárkový poukaz a jeden poukaz na slevu,
 
  1. Dárkový poukaz nelze vyměnit za Dárkový poukaz s jinou dobou platnosti,
 
  1. Dárkový poukaz nelze kombinovat s jiným Dárkovým poukazem a/nebo slevovým poukazem,
 
  1. k nákupu Dárkového poukazu nelze použít slevový kupón,
 
  1. Dárkový poukaz lze zakoupit pouze jako samostatnou položku v rámci jedné objednávky,
 
  1. minimální hodnota objednávky, na kterou má být Dárkový poukaz použit, musí být vyšší než nominální hodnota Dárkového poukazu.
 
  1. Dárkový poukaz je platný po dobu platnosti uvedenou přímo na Dárkovém poukazu. Dobu platnosti Dárkového poukazu nelze prodloužit. Po skončení platnosti Dárkového poukazu propadá kupní cena Dárkového poukazu v plné výši ve prospěch Prodávajícího.
 
  1. Pokud kupní cena zboží, které je předmětem objednávky Spotřebitele, převyšuje nominální hodnotu použitého dárkového poukazu, je Spotřebitel povinen uhradit rozdíl mezi kupní cenou zboží, které je předmětem objednávky, a nominální hodnotou použitého dárkového poukazu. Způsob úhrady rozdílu dle věty první si zvolí Spotřebitel, přičemž ustanovení článku V. bodu 1 VOP se použije přiměřeně.
 
  1. Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí Dárkového poukazu v případě porušení ustanovení článku XII. bodu 3. písm. b), d), f) až i) a v případě, že Dárkový poukaz je po době platnosti.
 
  1. V případě odstoupení od Smlouvy a následného vrácení zboží, jehož kupní cena byla Prodávajícímu uhrazena Dárkovým poukazem, vrátí Prodávající Spotřebiteli celkovou kupní cenu tohoto zboží formou nového Dárkového poukazu, jehož platnost je uvedena přímo na Dárkovém poukazu. Byla-li kupní cena vráceného zboží Spotřebitelem uhrazena způsobem uvedeným v článku XII. odst. 5. VOP, vrátí Prodávající Spotřebiteli rozdíl mezi kupní cenou zboží, které bylo předmětem objednávky, a nominální hodnotou použitého Dárkového poukazu způsobem uvedeným v článku VII. odst. 17. VOP.
 
 
Článek XIII.
Recenze
 
  1. Prodávající zveřejňuje na Webových stránkách recenze pouze od těch zákazníků, kteří v minulosti skutečně zakoupili zboží u Prodávajícího. Za tímto účelem zavedl Prodávající opatření v podobě ověření e-mailové adresy osoby poskytující recenzi s osobou, která u Prodávajícího v minulosti zakoupila zboží. V případě, že se e-mailová adresa neshoduje a osoba poskytující recenzi jinak neprokáže, že zboží u Prodávajícího zakoupila, Prodávající takovou recenzi nezveřejní.
 
 
Článek XIV.
Řazení Zboží na Webových stránkách a stanovení ceny Zboží
 
  1. Prodávající využívá k zobrazování a řazení jednotlivého zboží na Webových stránkách také remarketingové nástroje založené na vyhodnocení chování a preferencí Spotřebitelů.
 
  1. Ceny zboží na Webových stránkách Prodávajícího jsou vypočítávány na základě automatizovaných nástrojů a algoritmů, které zohledňují chování Spotřebitele.
 
 
 
Článek XV.
Kampaně a propagační akce
 
  1. Prodávající rovněž realizuje řadu speciálních marketingových kampaní a akcí (dále jen „Speciální kampaně“), které se řídí zvláštními pravidly odlišnými od těchto VOP.
 
  1. V případě Speciálních kampaní je Spotřebitel vždy předem řádně informován o platných podmínkách, které se na Speciální kampaně vztahují.
 
  1. Podmínky platné pro Speciální kampaně mají přednost před těmito VOP.
 
 
Článek XVI.
Řešení sporů
 
  1. Prodávající není ve vztahu ke Spotřebiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
 
  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Spotřebitelem ze Smlouvy.
 
  1. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz/ je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
 
 
Článek XVII.
Kontaktní údaje
 
  1. Kontaktní údaje Prodávajícího:
 
adresa pro doručování: Michalská 389/20, 811 03 Bratislava, Slovenská republika.
 
e-mailová adresa: kontakt@eyerim.cz
telefonní číslo: +420 530 514 670
 
 
Článek XVIII.
Obecná ustanovení
 
  1. Tyto VOP nabývají ve vztahu ke Spotřebiteli účinnosti dnem uzavření Smlouvy.
 
  1. Právní vztahy neupravené těmito VOP, které vznikly uzavřením Smlouvy mezi Prodávajícím a Spotřebitelem, se řídí zejména Občanským zákoníkem a dalšími souvisejícími právními předpisy.
 
  1. Prodávající je oprávněn tyto VOP kdykoli jednostranně změnit nebo upravit. Na vztah mezi Spotřebitelem a Prodávajícím se použijí VOP platné a účinné v době uzavření Smlouvy.
 
  1. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto VOP neplatné nebo neúčinné, použije se místo něj ustanovení, jehož význam je neplatnému nebo neúčinnému ustanovení co nejbližší. Neplatnost nebo neúčinnost jednoho ustanovení nemá vliv na platnost ostatních ustanovení VOP. V případě pochybností se ustanovení těchto VOP považují za platná, nikoliv za neplatná.
 
  1. Spotřebitel potvrzuje, že si tyto VOP řádně přečetl, porozuměl jejich obsahu a bezvýhradně s nimi souhlasí a přijímá je.
 
  1. Tyto VOP jsou platné a účinné od 9. 7. 2024.