Reklamní spot Magic Mirror byl velkým krokem v šíření osvěty eyerim. Proč jsme se vlastně rozhodli jít tímto „kouzelným“ směrem? Kdo nám s tím pomohl? Jaké bylo natáčení? Čí kreativní hlavy mají ve spotu Magic Mirror prsty? Pokračujte ve čtení a dozvíte se všechno (a možná ještě trošku víc). |
Jak to začalo a kdo za tím stál?
Začalo to námi, eyerimem. Delší dobu jsme přemýšleli, jak vylepšit nákupní zážitek našich zákazníků – jak by si mohl zákazník brýle vyzkoušet bez toho, aby je musel objednat? „Virtuální zrcadlo“ jsme měli v nabídce už 2. rok, ale vědělo o něm jen málo lidí. A tak přišlo rozhodnutí – musíme lidi naučit, jak nakupovat a zkoušet brýle online.
Oslovili jsme TRIAD Advertising, nezávislou slovenskou agenturu, která se jen hemží šikovnými a kreativními osobami. Náš návrh byl jednoduchý – vymyslet kampaň, která by naučila i starší generaci lidí, jak správně nakupovat online. Lidé z TRIAD Advertising přišli se dvěma koncepty, ze kterých jsme nakonec zvolili jeden, ten o trošku kouzelnější – Magic Mirror. Režisérem spotu Magic Mirror se stal známý Peter Ehrenberger ve spolupráci se skvělým kameramanem Igorem Smitkem a pražskou produkci STINK FILMS. Natáčelo se v Bělehradě v Srbsku a producentem byt Petr Moravec. A my všichni v eyerim jsme byli oficiálně nadšení!
Při natáčení Magic Mirror nechyběli ani lidé z eyerim - Pali, Martin, Branči a Aďulik. A jak naše „power“ čtveřice popisuje natáčení? Vzrušující. Poučné. Intenzivní. Dynamické.
Režisér Peter Ehrenberger - „Oh, wow.“
Jak jsem již zmínila výše, režisérem spotu Magic Mirror byl skvělý a každému dobře známý Peter Pepe Ehrenberger. Peter Ehrenberger je rodák z Bratislavy, který žil a pracoval 7 let ve Francii. Na Slovensko se vrátil před třemi lety – stýskalo se mu po rodině, slovenské přírodě a domácké pohodě daleko od pařížského ruchu. Kromě toho, že má Pepe na svém rozsáhlém kreativním kontu mnoho neskutečně nápaditých kampaní (pro Absolut, Tatra Banku, Popradskou Kávu, Lidl, Kaufland a mnoho dalších), si jeho tvrdá práce vysloužila několik ocenění - Zlatá Effie, Strieborný Klinec nebo Golden Drum.
A protože se ráda označuji za poměrně odvážného introverta, s Pepem jsem se osobně setkala ve Starém městě, kde jsem mu položila až moc otázek na jednu schůzku. Chtěla jsem ho trošku poznat a zjistit, co je to, čím se Peter Ehrenberger tak odlišuje od jiných režisérů na Slovensku. Asi i proto jsem se ho zeptala na klasicky otravnou, ale mnohoříkající eyerim-insider otázku „2 slova, která tě nejvíce vystihují?“. Jeho prvotní reakce „Oh, wow“ se nakonec stala i definitivní odpovědí. Chytré.
1. Kdy jsi začal s natáčením? Jaký byl tvůj první spot?
To úplně první, co jsem kdy natočil, byl videoklip pro kamaráda Veca - Na horách. Neměl jsem tehdy s točením žádné zkušenosti, žádné svatby, nic. Byla to narychlo vytvořená produkce, byli jsme týden na horách a doteď si to celé pamatuji. Ale úplně první reklamní spot, který jsem natočil, byl virální spot s Peťou Saganem Citroën a to byla také moje prvotina.
2. Jací jsou běžně klienti při natáčení – omezují tě anebo ti nechávají volnou ruku?
To je různé. Musím říct, že jsem měl za poslední 2 roky, co se tomu naplno věnuji, fakt štěstí na klienty. Někdy nejsou naše představy tak úplně sladěné, ale měl jsem párkrát štěstí na odvážnější klienty, kteří mi věřili a plně mě podporovali s každým nápadem, i když jsem si sám myslel, že je to možná už trochu moc.
3. A jací byli lidi z eyerim při natáčení?
eyerim… wow, to byl klient za odměnu. Absolutně top klient. Nechali mi volnou ruku s super se mi s nimi pracovalo. Nechci, aby to teď znělo jako klišé, ale fakt mě v ničem nezasekávali, což se občas stává. A tak to bylo například i s hudbou – když jsem ji posílal, vůbec jsem nevěděl, jak zareagují. A oni mi hned odepsali, že je to úplně super a že jsou „in“.
4. Proč tě eyerim nadchl a rozhodl ses kampaň točit?
Mít dobrý a odlišný nápad na reklamu není úplně lehké a to nejen na Slovensku – buď jsem to už viděl stokrát někde jinde, nebo je tam až moc omezení a víš, že vznikne reklama, která bude konec-konců ok, ale nebude to nic výrazného a jiného. Když jsem četl koncept sporu Magic Mirror, tak mě to prostě bavilo. I když jsem původní skript nakonec pozměnil, tak už jsem v tom na začátku viděl obrovský potenciál.
5. Jak je to s točením reklamních spotů na Slovensku? Nechává se dostatečný prostor kreativitě?
Začíná se to trošku měnit, hýbe se to. V reklamě na Slovensku je kopec super talentovaných lidí, takže věřím, že reklamy budou čím dál tím kreativnější a odvážnější.
6. Co tě motivuje k práci?
Strašně mě to baví. Je to jako jedno velké dobrodružství – nikdy reálně nevíš, jak to nakonec dopadne. A hodně se při tom učím, každý projekt je pro mě jako taková životní lekce.
7. Kreativní bloky – co děláš, když tě jeden takový překvapí? Nějaké rituály?
Když to prostě nejde, jdu ven do přírody, jen se projít nebo si zaběhat a úplně na všechno zapomenout. Meditace taky pomáhá a i hudba – pustíš si hudbu a svět je hned jiný. Anebo se s někým o projektu pobavit, hodně, hodně pobavit a nakonec to přijde. To jsou takové moje rituály.
8. Co bys poradil někomu, kdo začíná v tvojí branži?
Točit, točit, točit. Nesedět doma na zadku, jít ven a makat. Psát, kreslit, točit. A hlavně - je potřeba si to zažít. Čím víc příběhů člověk v životě zažije, tím víc toho pak umí posunout dál jako vypravěč.
Na světě není moc Petrů Ehrenbergerů. Osobně jsem nikdy nepotkala filmaře, takže jsem netušila, co od setkání očekávat. Čekala jsem nějaké holyvúdské moresy nebo speciální požadavky? Možná.
Ale moje setkání s Pepem nebylo ani trapné, ani nepříjemné. Měla jsem jednoduše štěstí poznat zdvořilého, neskutečně skromného a inspirativního člověka, který si nenechal úspěch a pěkná slova od jiných vstoupit do hlavy. Od Pepeho jsem se za hodinku naučila, kromě jiného, i jednu důležitou věc: všichni jsme lidi a za úspěchem se často neskrývají žádné záhady či tajné triky – jen tvrdá a poctivá práce.
Takže opět: Na světě není moc Petrů Ehrenbergerů. Kéž by bylo.